• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

مک‌دونالد و ویروس کرونا

مک‌دونالد در واکنش به انتشار ویروس کرونا با همکاری آژانس تبلیغاتی DPZ&T لوگوی خود را تغییر داد.

مک‌دونالد ( McDonald’s) بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۷٬۸۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. مک‌دونالدز محصولاتی چون همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و بسیاری موارد دیگر ارائه می‌کند که گاهی برپایه ذائقه یا فرهنگ محلی تغییراتی می‌کند.

تغییر لوگوی مک‌دونالد

با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، مراجعه به رستوران‌ها و ارسال سفارش مشتریان با محدودیت‌هایی مواجه شده است. مک‌دونالد هم در واکنش به این شرایط با همکاری آژانس تبلیغاتی DPZ&T برزیل، کمپین 360 درجه خلاقانه‌ای با مانور بر لوگو راه انداخت. در این کمین با شعار “برای لحظه‌ای جدا شدیم تا همیشه با هم باشیم!” دو خم لوگوی این رستوران زنجیره‌ای از هم فاصله گرفتند.
در راستای این اقدام، شبکه‌های اجتماعی مک‌دونالدز در برخی کشورها لوگوی خود را تغییر دادند.
جو ارلینگر رئیس مک‌دونالدز آمریکا اعلام کرد که “در شرایط فعلی، مشتریان ما، کارکنان ما و کمپانی ما بیشتر از همیشه نیاز به حمایت ما دارد بنابراین مشتریان را با غذای خوشمزه و کارکنان را با دستمزد مناسب حمایت می‌کنیم.
این رستوران در راستای حمایت از کمپین”درخانه بمانیم”، همچنان فعالیت خود را بصورت بیرون‌بر ادامه می‌دهد.

مک‌دولنالد پیش از این نیز در راستای کمپین‌های دیگر لوگوی خود را تغییر داده بود. برای مثال در سال 2018 این کمپانی لوگوی خود را به مناسبت روز جهانی زن به W تغییر داده بود.

برای مشاهده رویدادهای دنیای تبلیغات به لینک زیر مراجعه کنید:

اخبار دنیای تبلیغات