• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

چهل شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی

کمی قبل درباره لزوم وجود یک شعار تبلیغاتی گفتیم. شاید برای شما جالب باشد که کمی درباره تاریخچه بعضی شعارهای تبلیغاتی بدانید. در ادامه چهل شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی را می‌آوریم که خواندن آنها کمک زیادی به طراحی شعار تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار شما می‌کند. هم چنین میتوانید برای طراحی شعار تبلیغاتی مناسب و کاربردی برای کسب و کار خود از تیم آژانش تبلیغاتی آهنگ تصویر کمک بگیرید .

1- پادشاه آبجو

از قرن شانزدهم آبجو در بودویز تولید می‌شود. بودویز بعنوان آبجوی پادشاهان لقب گرفته است. این عنوان را آدولف بوش زمانی که تولید آبجوی کم الکل را آغاز کرد بعنوان شعار تبلیغاتی خود استفاده کرد. این عنوان “پادشاه آبجو” ،نشان دهنده برتری و ارجحیت آن به همه آبجوها بود.

2- من یک مایل بخاطر یک کمل راه رفتم

کمل با ساخت این شعار در سال 1921 خود را بعنوان سیگار مورد علاقه آمریکایی‌ها معرفی کرد. این جمله بسیار کوتاه بود و تا چندین دهه مورد استفاده این شرکت قرار گرفت.

3- وقتی برای فرستادن بهترین‌ها به اندازه کافی مراقبید

زنجیره خرده فروشی هلمارک کار خود را بعنوان یک فروشگاه لوازم التحریر آغاز کرد و به مرور به بزرگترین تولید کننده کارت تبریک در آمریکا تبدیل شد. هلمارک این موفقیت را مدیون انتخاب شعار مناسب هویت برند در آن زمان بود.
چند دهه بعد، وقتی هلمارک به زیرشاخه‌های تولیدکننده و شعب محصولات هدیه گسترش یافت، هسته مرکزی آن همچنان این شعار را بکار می‌برد.

4- صبحانه قهرمانان

ویتیز ، غلات صبحانه ژنرال میلز، بخاطر بسته‌بندی که افراد معروف و قهرمانان شناخته شده آمریکا بر آن بودند شناخته شده بود. این مشارکت با ورزش و قهرمانان ورزشی نقطه آغاز کمپین ویتیز بود. “قهرمانان پسر کوچولوها را به خوردن یک صبحانه خوب تشویق می‌کنند” و از همینجا شعار تبلیغاتی “صبحانه قهرمانان” متولد شد.

5- الماس همیشگیست

دوبییرز کمپانی پیشگام در استخراج الماس و خرید و فروش آن است. رده جواهرات این برند با کمک کمپین و شعار تبلیغاتی موفق ” الماس همیشگیست” آنرا مشهور کرد. این کمپانی با تکیه بر اعتقاد زنان به اینکه الماس نشانه عشق، تعهد و ازدواج است پیش رفت . از سال 1948، این شعار در هر تبلیغ مراسم نامزدی که این کمپانی برگزار کرد ظاهر شد که همین موضوع باعث شد در سال 1999 لقب “شعار قرن” را بگیرد.

6- انگشتاتونم بخورید

وقتی این شعار را می‌شنویم ناخواسته نام “کنتاکی فراید چیکن” یا KFC به ذهنمان می‌آید. این شعار تبلیغاتی توسط هارلند سندلرز در 1952طراحی شد و در کمپین‌های تبلیغاتی KFC بکار رفت.

7- شکلات شیری که در دهان شماست نه دستانتان

این شعار از زمانی که ام اند ام برای اولین بار رونمایی شد استفاده شد. این شعار تبلیغاتی از ایده‌ای که پوست شکلات به اندازه کافی از ذوب شدن آن در دست جلوگیری می‌کند اما در نهایت برای خوردن وارد دهان می‌شود می‌آید.
این آبنبات‌ها به این دلیل که پوسته سخت آنها را مناسب سفرهای طولانی کرده بود، بعنوان بخشی از جیره سربازهای آمریکایی که به جنگ می‌رفتند به آنها داده می‌شد.

8- استراحت کن… کیت کت بخور.

کیت کت در سال 1957 ویفر با روکش شکلاتی را با همین نام رونمایی کرد اما از سال 1951 تا سال 1988 که این کمپانی توسط نستله خریداری شد این شعار، شعار تبلیغاتی جهانی این محصول بود “استراحت کن… کیت کت بخور”

9- نگاه کن، هیچ حفره‌ای نیست.

این شعار تبلیغاتی خمیردندان کرست به این برند کمک کرد که در آن زمان به یکی از پرفروش‌ترین محصولات دهان و دندان در آمریکا تبدیل شود. این شعار با یکی از آثار هنری نورمن داکدال از لبخند کودکان با دندانهای سالم و بدون حفره توانست خانواده‌ها و مخصوصا مادران و فرزندان را جذب این محصول کند.

10- کوچک فکر کن

یکی از معروفترین شعارهای تبلیغاتی فولکس واگن آنها “کوچک فکر کن” بود که مخصوص سوسک فولکس واگن بود. این تبلیغ در رقابت تبلیغ قرن، بهترین تبلیغ قرن بیستم نیز نام گرفت.

11- ما سخت‌تر تلاش می‌کنیم

شرکت اتومبیل کلایه آویس این شعار تبلیغاتی را تا 50 سال استفاده می‌کرد. این شعار برای اولین بار وقتی این کمپانی رتبه دوم موسسات اتومبیل کرایه در صنعت اتومبیل کرایه را گرفت، استفاده شد. این شعار به یک قول هم که کمپانی هنوز بر حفظ کیفیت تمرکز دارد اشاره می‌کند.

12- با پروازهای دوستانه سفر کن

این شعار در سال 1996 توسط کمپانی یونایتد ایرلاین کنارگذاشته شد اما یک شعار تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار بود که همین تاثیرگذاری باعث شد در سال 2013 احیا شود. این شعار آنقدر به یاد ماندنی بود که در دورانی که شعاری دیگر جایگزین آن شده بود عموم مردم از آن اطلاعی نداشتند.

13- این یک چیز واقعی است!

کوکاکولا یکی از کمپانی‌هایی است که از شروع کارش در 1886 تا امروز شعارهای زیادی داشته است.
شعار تبلیغاتی “این یک چیز واقعی است” در بسیاری از آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی کوکاکولا در سال 1971 استفاده شد که یکی از به یادماندنی‌ترین شعارهای کوکاکولا بود.

14- هیچ چیز مثل دیر نمی‌رود

وقتی درباره ساخت ماشین کشاورزی و ماشین سنگین صحبت می‌کنیم، ناخود آگاه یاد جان دیر یکی از قویترین سازنده‌های آنها می‌افتیم. شعار تبلیغاتی این کمپانی باعث ترغیب بیشتر افراد به خرید از این کمپانی شد. آغاز آن زمانی بود که در سال 1972 این کمپانی خط تولید ماشین‌های برفروب را به راه انداخت. اما حتی بعد از متوقف شدن تولید این ماشین‌ها، این شعار همچنان استفاده می‌شود.

15- به روش خودتان بخورید

برگرکینگ تا چهار دهه قبل از به‌روزرسانی شعار و استفاده از “خودت باش”، از شعار تبلیغاتی دیگری استفاده می‌کرد و با این شعار شناخته می‌شد.
این شعار در ابتدا با حمله کوچکی به مک دونالدز که در سفارش گرفتن سخت‌گیر بود طراحی شد و انعطاف‌پذیری برگرکینگ را در سفارش گرفتن و نحوه سرو دلخواه مشتریان نشان داد.

16- چون برام ارزشمنده

کمپانی لوازم آرایشی فرانسوری لورئال که مخاطبان آن بانوان هستند اطمینان دارد که غریزه طبیعی آنها را ارضا می‌کند. این شعار تبلیغاتی به بانوان القا می‌کند که آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد اعتمادبنفس، تصمیم‌گیری و استایل آنهاست. این شعار نمادی است که نشان دهد معنی همه اینها لورئال است.

17- شاید بهترین آبجو در دنیا

تولید کننده جهانی آبجو چارلزبرگ، یکی از به یاد ماندنی‌ترین شعارها را از سال 1973 تا زمان ریبرندینگ و جایگزین کردن آن با ” این خواستار کارلزبرگ است” استفاده می‌کرد. شعار تبلیغاتی معروف ” شاید بهترین آبجو در دنیا” حتی بیشتر از آنچه در تبلیغات گفته می‌شود معروف بود.

18- آنکولا

وقتی سون‌آپ، تولیدکننده لیموناد، که بازار هدف آن جمعیت جوان بودند کمپین آنکولا با شعار تبلیلغاتی آنکولا را راه انداخت، جوانان به این نوشیدنی متفاوت که کافئین نداشت و بدون گاز بود علاقمند شدند.

19- هیچ چیز غیرممکن نیست

این شعار برند ورزشی آدیداس بود که توسط محمدعلی کلی قهرمان معروف بوکس در تیزرهای کوتاه این کمپین عنوان می‌شد. این شعار از سال 1974 در رویدادهای ورزشی آدیداس توسط قهرمانان ورزشی دیگر هم گفته می‌شد.
این شعار بار دیگر در کمپین سال 2004 این برند استفاده شد و قهرمانان اسطوره‌ای از جمله فوتبالیست دیوید بکهام، دونده هابیل گبرسلاسی و بسکتبالیست تریسی مک‌گری نیز به این کمپین پیوستند.

20- آخرین اتومبیل

بی ام و تصویر برند خود را با این شعار تبلیغاتی گیرا کرد و قدرت این برند را بالا برد. بی شک، این یکی از بهترین شعارهای تبلیغاتی در صنعت خودرو بود.

21- شهر هیچوقت نمی‌خوابد

این شعار روشی برای بیان صادقانه این موضوع بود که سیتی بانک اولین بانکی است که خدمات اکترونیک و خودکار خود را 24 ساعته ارائه می‌داد.

22- من عاشق نیویورکم

به هر شهر دنیا سفر کنید احتمالا کالایی که با شعار من نیویورک را دوست دارم یا “I<3 NY” مزین شده پیدا کنید. شهر نیویورک از این شعار تبلیغاتی برای جذب توریست استفاده بهینه کرده است. این مثالی از استفاده مفید از شعار در کمپین تبلیغاتی است.

23- وقتی که هیچ فردایی نیست

در سال 1982 خدمات پیکی زیادی وجود داشت اما فدکس توانست با این شعار نام و خدمات خود را در رقابت متمایز کند. این یکی از دلایل مهمی است که فدکس یکی از بزرگترین خدمات پیک دنیاست.

24- ایرلاین محبوب دنیا

امروز شعار تبلیغاتی این کمپانی (بریتیش ایرویز) “To fly. To Serve.” است. قبل از آن بریتیش ایرویز خود را با “ایرلاین محبوب دنیا” معرفی کرده بود. اگرچه این ادعا مورد انتقاد بسیاری از خطوط هوایی بود ، بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست این ایرلاین را به خوبی معرفی کند و امروز بعنوان یک شعار تبلیغاتی جاودان شناخته می‌شود.

25- بیف کجاست؟

یکی از مشهورترین شعارهای آمریکایی که برای مواد یک محصول یا حتی یک ایده بکار رفت است. تگ لاین بیف کجاست، شعار تبلیغاتی فست فود وندیز، است.

26- کیفیت هیچ ‌‌وقت از مد نمی‌افتد

شلوار جین محصول Levi ، علاوه بر لیبل‌های خود این شعار تبلیغاتی را در تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات بنری هم استفاده می‌کند که یکی از به یاد ماندنی ترین شعارهاست. این کمپانی به عمر زیاد جینها که به وضوح در شعار تبلیغاتی آن آمده، شناخته شده است.

27- هرجا می‌خواهی باشی هست.

شعار تبلیغاتی ویزا در حال حاضر “هرجا می‌خواهی باشی” است که نسخه کوتاه شده شعار اصلی ” هرجا می‌خواهی باشی هست” است. این کمپانی در این شعار به مخاطب می‌گوید تا زمانی که ویزا کارت دارید می‌توانید دست روی هرچیز بگذارید، هرجا بروید و از هر تجربه‌ای در هرکجای دنیا لذت ببرید.

28- فقط انجامش بده!

طبق اظهار نظر مجری تبلیغات و طراح شعار ” فقط انجام بده” این شعار بر اساس کلمات آخر قاتل محوم گری گیلمور قبل از اعدام در جوخه آتش بود. او قل از آتش گفت ” بیایید انجامش بدیم”
ویدن آنرا به ” فقط انجامش بده” تبدیل کرد و به مشتریان این احساس را داد که می‌توانند فقط با محصولات نایک همه کار را با موفقیت انجام دهند. این شعار توسط مجله کمپین بهترین تگ لاین قرن بیستم نامیده شد.

29- بهترین چیزی که یک مرد می‌تواند بخرد

هیچ‌چیز مردانه‌تر از یک ماشین ریش‌تراشی نیست و آنچه برند ژیلت می‌خواهد با محصولاتش نشان دهد همین است. این موضوع دلیل انتخاب این شعار برای کمپین است. این یکی از شعارهای بسیار موفق است و حتی به 14 زبان دیگر نیز ترجمه شده است.

30- شاید او از روز تولد آنرا داشته، شاید میبی لین باشد.

از 1991، این کمپانی لوازم آرایش که تحت لیسانس اورئال بود، این شعار را همچنان استفاده می‌کند که این نشان دهنده میزان کارامدی آن است.

31- شیر خوردی؟

آژانس تبلیغاتی Goodby silverstein &Parents طراح این شعار برای کمپانی کالیفرنیا میلک پروسسور برد، یک تولیدکننده غیرانتفاعی زیر نظر دپارتمان فرهنگ و غذای کالیفرنیا، است. این کمپین ملی، اولین کمپین تشویق به مصرف شیر گاو بود که آ«چه معروفش کرد تبلیغات تلویزیون بود.

32- امروز می‌خوای کجا بری؟

مایکروسافت این شعار را برای نشان دادن اینکه کامپیوترهای شخصی ساخت کمپانی می‌توانند از مرزها و موانع و حتی گپهای تکنولوژی عبور کنند در کمپین تبلیغاتی تصویر جهانی بکار برد. این شعار دومین و چشمگیرترین شعارها بود.

33- سلام پسرا

وجود محصول واندربرا قبل از کمپین تبلیغاتی کامل آگهی، پوستر و شعارها حس نمی‌شد اما این کمپین و شعارها بودند که آنرا به یادماندنی تر کردند. این شعار و تبلیغات توسط اوت دور مدیا سنتر بعنوان تبلیغ برتر نامگذاری شد.

34- چیزهای خوب نصیب کسانی می‌شود که منتظرش هستند

گینس شاید از لحاظ مکانی یک برند در انگلستان باشد اما بخاطر این شعار جهانی شد.

35- متفاوت فکر کن

این شعار برای مدت کوتاهی شعار برند اپل بود (1997-2002) که برای کلیت دادن به این برند طراحی شد، علیرغم اینکه محصولاتش خاص است. آنچه این شعار را به یاد ماندنی کرد استفاده کمپانی از افراد مشهور و چهره‌های آشنایی مانند جیم هنسون، ماریا کالاس، سزار چاوز و میلی دیویس است.

36- بعضی چیزا رو با پول نمیشه خرید. برای هرچیز دیگر مسترکارت هست.

شعار ویزا کمی قبل گفته شد. مسترکارت خیلی عقبتر از ویزا نبود اما شعار بلندتری داشت که بخشی از کمپین اطلاع‌رسانی برند بود. هیچ نیازی به گفتن نیست، این شعار نام مسترکارت را در خود دارد.

37- قدرت رویاها

شعار جهانی غول اتومبیل هندا بیشتر از واقعیت بر رویاها تاکید دارد. هرکسی در رویاهای خود یک ماشین دارد. این رویا برای هوندا FCX هم اتفاق می‌افتد. این به رویایی که خیلی‌ها دارند اشاره دارد، ماشینی که همه ندارند.

38- عاشقشم

این شعار برای 13 سال متوالی بزرگترین تگ لاین پویا بود که برای فست فود زنجیره‌ای مک دونالدز بکار می‌رفت.

39- تخیل در کار

جنرال الکتریک هم بعنوان یک کمپانی و هم یک برند و یک موسسه جملات زیادی برای کمپین‌هایش دارد. شعار “تخیلات در کار” این پیام را می‌رساند که تخیل چیزیست که آنها را به کار با هدف پیشرفت و ساخت محصولاتشان تشویق می‌کند.

40- زیبایی واقعی

کمپین “زیبایی واقعی” از داو از این تگ لاین استفاده کرد. این تلاش برند بود که زنان بدن خود، انحناها و همه چیز آن را بپذیرند و دوست بدارند. اخیرا بانوان مسائل زیادی مربوط به بدن خود را تجربه کردند و با هدف اصلاح آنها این کمپین و شعار در 2004 راه افتاد.

با خواندن داستان این چهل شعار به یاد ماندنی آماده‌ایم که به سوال “چگونه یک شعار تبلیغاتی خوب بنویسیم” پاسخ دهیم.

منبع: Cleverism


مطالب مرتبط:

شعار تبلیغاتی و لزوم وجود آن
تبلیغات خارق‌العاده
خدمات ما

1 دیدگاه

امیرعلی

عالی بود. منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
http://www.ahangetasvir.com