• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

تقلب در تبلیغات آنلاین

تقلب در تبلیغات یا فراد (Fraud) ، یکی از چالش‌های اصلی در مسیر موفقیت تبلیغات آنلاین است. طبیعی است که هرچه بازار تبلیغات آنلاین رونق بیشتری پیدا کند، احتمال تقلب و سوء استفاده افراد نیز بیشتر و روش‌های تقلب نیز پیچیده‌تر می‌شود.

روش‌های فراد در تبلیغات آنلاین بسیار متفاوت بوده و گستره بزرگی از انواع تبلیغات از جمله تبلیغات درون اپلیکیشن، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کلیکی را در بر می‌گیرد. در این مقاله تجربه یکی از شبکه‌های تبلیغات آنلاین را در مواجهه با فراد در تبلیغات همسان که یکی از زیرشاخه‌های تبلیغات کلیکی است می‌پردازیم.

تقلب در تبلیغات (فراد) چیست؟

فراد به معنی تقلب است. در تبلیغات همسان، تقلب در بستر وب و با هدفی مخرب مثل کسب درآمد غیر قانونی یا ایجاد هزینه مالی یا اعتباری برای رقیب انجام می‌شود. در تبلیغات همسان معمولا هزینه به ازای کلیک از تبلیغ دهنده دریافت می‌شود و به ناشر پرداخت می‌شود؛ پس معمولا تقلب به شکلی انجام می‌شود که تعداد کلیک‌های یک کمپین با ناشر به شکل غیرواقعی تحت تاثیر قرار گیرد. کلیک‌های غیرواقعی باعث به هدر دادن بودجه بازاریابی تبلیغ دهنده می‌شود و داده‌های جمع‌آوری شده را دستخوش تغییر می‌کند و بدین ترتیب بر تحلیل‌های بازاریابان و تبلیغ‌دهندگان تاثیر مخرب می‌گذارند.

چرا شناسایی فراد مهم است؟

یکی از چالش‌های اصلی که تبلیغ‌دهندگان هنگام اجرای برنامه‌های تبلیغاتی ممکن است با آن مواجه شوند، فراد است. در صورتیکه فراد و کلیک‌های غیرواقعی که در نتیجه فراد رخ می‌دهند، کلیک نشوند مشکلات زیر بوجود می‌آیند:

1- بودجه بازاریابی تبلیغ‌دهندگان بدون حصول نتیجه واقعی هدر می‌رود و پیش‌بینی‌ها و اهداف (target) کمپین ناکام باقی می‌مانند.
2- داده‌های کمپین تبلیغاتی آلوده می‌شوند و بدین ترتیب، پارامترهایی مثل هزینه جذب مشتری (CAC) ، هزینه به ازای لید (CPL) و هزینه به ازای اکشن (CPA) که با استفاده از آن‌ها کمپین‌های آتی طراحی می‌شوند به اشتباه تخمین زده می‌شوند.

شناسایی فراد علاوه بر کمک به تبلیغ‌دهندگان برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه و پیش‌بینی دقیق‌تر نتایج بازاریابی، به شبکه‌های تبلیغاتی که پل ازتباطی میان تبلیغ‌دهندگان و ناشران هستند کمک می‌کند تا ناشران بی‌کیفیت را شناسایی کنند و با جریمه و حذف آن‌ها از لیست نمایش‌دهندگان تبلیغات، کیفیت ترافیک ارسالی برای تبلیغ‌دهندگان را افزایش دهند.

مطالب بیشتر را در بخش یادداشتها بخوانید