• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

ممنوعیت تبلیغات نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های پر قند در سنگاپور


از جذابترین تبلیغات محصولات خوراکی می‌توان به تبلیغات نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های پرقند اشاره کرد. آژانس‌های تبلیغاتی در ساخت این تیزرها با خلاقیت بسیار و بکاربردن ساده‌ترین ایده‌ها توانسته‌‌اند ذهن مخاطب را درگیر این نوشیدنی‌ها کنند. جذابیت محتوای تیزرها و نحوه ساخت آنها باعث شده که مخاطب به راحتی جذب محصول شود بنابراین مصرف زیاد آنها دور از انتظار نخواهد بود. برای مثال کوکاکولا با استفاده از شعار «احساسات را مزه کن» در چند تیزر خود و همچنین در لیبل‌های دور نوشابه‌ها توانسته مشتریان جوان زیادی را جذب کند. داستان تیزرهای تبلیغاتی این نوشابه طوری است که مصرف زیاد این نوشیدنی را امری طبیعی جلوه می‌دهد و هیچ اشاره‌ای به مضرات آن نمی‌کند. علاوه بر تبلیغات این نوع نوشیدنی‌ها، در دسترس بودن و ارزان بودن آنها باعث شده که در همه سنین مصرف‌کننده داشته باشند.


سنگاپور اولین کشوری که تبلیغات نوشیدنی‌های پر قند را ممنوع کرد


زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های پر قند باعث شده که زنگ خطر همه‌گیر شدن ابتلا به دیابت به صدا در بیاید. به همین دلیل سنگاپور قصد دارد اولین کشوری باشد که تبلیغات نوشیدنی‌های پر قند را ممنوع می‌کند.
ممنوعیت تبلیغات نوشیدنی‌های پر قند توسط ادوین تانگ، وزیر ارشد قانون و بهداشت در مراسم افتتاحیه کنگره بهداشت و زیست پزشکی سنگاپور در سال 2019 اعلام شد. ممنوعیت تبلیغات نوشیدنی‌های پرقند شامل تبلیغات چاپی، پخش و تبلیغات آنلاین می‌شود.
تانگ در سخنرانی خود به کمپین «جنگ با دیابت» که در سال 2016 توسط کنگره بهداشت و زیست پزشکی سنگاپور با هدف کاهش ابتلا به دیابت آغاز شد اشاره کرد و این ممنوعیت را بخشی از این کمپین دانست.
در سال 2018 گزارش شده بود که مردم سنگاپور روزانه بطور متوسط 12 قاشق چایخوری شکر مصرف می‌کنند.
در همین راستا کنگره بهداشت سنگاپور اعلام کرد علاوه بر ممنوع کردن تبلیغات نوشیدنی‌های پر قند، با درج برچسبهای غذایی درجه‌بندی شده و رنگی بر این نوشیدنی‌ها به مشتریان قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد.
به نظر می‌رسد این اقدام کنگره بهداشت و زیست پزشکی سنگاپور کمک شایانی به کاهش احتمال ابتلا به دیابت می‌کند.

منبع:independent

برای مشاهده خدمات و پروژه‌های آهنگ تصویر به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

خدمات تبلیغات

پروژه‌های تبلیغاتی

Your Comment

1Comment

سپهر

فرهنگ سازی یکی از مهمترین فاکتورهایی هست که تبلیغات ازش استفاده می کنه. سنگاپور هم یکی از بهترین کشورهایی هست که تونسته خودش رو از صفر به صد برسونه. الان هم بهترین سیاست رو برای ممنوعیت استفاده از نوشابه استفاده کرده