• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

هشت مستند عالی که هر تبلیغاتچی باید ببیند

هشت مستند عالی درباره تبلیغات و طراحی

اگر فعال حوزه تبلیغات، طراحی و یا هر حوزه‌ای هستید که خلاقیت بخشی از آن است، نباید به دانسته‌های قبلی خود اکتفا کنید. شما باید بیاموزید، رشد کنید و از مرزهایی که در آنها حبس بودید خارج شوید. طبیعیست که با آموزش، بهتر خواهید شد و حتی ممکن است به مرحله‌ای برسید که در آینده به دیگران آموزش دهید.

در راستای همین امر، در ادامه هشت مستند عالی درباره تبلیغات را برای شما نام خواهیم برد که بینش شما را نسبت به مشتریانتان بهتر خواهند کرد:

هنر و کپی (2009)

این مستند کار و بینش بزرگان تبلیغات را نشان می‌دهد.

هنر و کپی بدون شک یکی از بهترین مستندهاییست که درباره تبلیغات ساخته شده است. از شروع تیتراژ تا قطعه با شکوه پایانی صحبت‌ها، بدون وقفه کارهای بزرگ، داستان‌های باور نکردنی و فرایندهای خلاقانه به تصویر کشیده شدند. این عشق است که باعث شوق ساختن یک تبلیغ خوب و یک کمپین معروف خواهد شد. اگر با “فقط انجامش بده” ، “بیف کجاست؟”، “شیرتو خوردی؟” و “متفاوت فکر کن” آشنا باشید حتما ثانیه به ثانیه این مستند را دوست خواهید داشت.

بهترین فیلمی که تاکنون فروخته شده (2011)

بهترین فیلمی که تا کنون فروخته شده، شاهکاری دیگر از مورگان اسپرلاک است که با اولین مستند موفق خود به نام “Super Size Me” دنیا را شگفت زده کرد.

هدفمند شده (2009)

این فیلم شیرجه دیگری در دنیای طراحی است که توسط گری هاستفید ساخته شده که وی Helvetica را نیز کارگردانی کرده است. در فیلم “هدفمند شده” هاستفید کمی فراتر از یک فیلم مستند درباره تایپوگرافی می‌رود. این فیلم ارتباط بین ما و مشتریانی که محصولات زیادی دارند را بررسی می‌کند.

موضوع سپتامبر (2009)

موضوع سپتامبر، نمایشی است از بزرگترین مجله مد و لباس و خانمی که آنرا اداره می‌کند. این خانم آنا وینتون نام دارد که سردبیر ووگ است و دنیای مد را اداره می‌کند.

خارج از مغازه کادو فروشی (2010)

مستندی که فقط بانکی از عهده ساختنش بر آمد. اگر بانکی (banksy) را می‌شناسید حتما پایه قوی گرافیتی و طراحی ضد استقرار دارید. در واقع نام بانکی به اندازه‌ای معروف است که اکثر مردم از شنیدن اینکه داستان درباره شخصیت بانکی نیست متعجب خواهند شد. با این وجود چیزی از جذابیت فیلم کم نخواهد شد.

هلوتیکا (2007)

اگر هلوتیکا (Helvetica) را با نامش نمی‌شناسید، قطعا با دیدنش آن‌را خواهید شناخت. شاید بتوان آن را محبوب‌ترین نسل طرح حروف نیم قرن گذشته نامید. این طرح حروف هیچ‌گاه از رده خارج نخواهد شد. هلوتیکا طرح حروفی است که بالغ بر 50 سال پیش در سال 1957 توسط طراح تایپ متن به نام هالکس میدنگر طراحی شد. در اواخر دهه پنجاه، احیای دوباره طرح حرف سنزسریف قدیمی‌تری مانند AkzidenZGrotesk (که امروزه نیز استفاده می‌شود) ماموریت طراحی یک فونت سنزسریف در همین استایل به میدنگر از طرف Hass type Foundry داده شد. او از Akzidenz Grotesk به عنوان پایه فونت جدید خود استفاده کرد.

لیموناد (2009)

اگر فیلمی وجود داشته باشد که شرایط اقتصادی امروز متخصصان حاضر در آمریکا را به نمایش بگذارد، قطعا لیموناد است. سیناپس‌های تهیه شده توسط IMDB شامل آمار اعجاب انگیز زیر است:
“بیش از 130000 متخصص تبلیغات در این “رکورد بزرگ” شغل خود را از دست داده‌اند.”

بدیهیست که اکثر تبلیغاتچی‌ها از امنیت شغلی خود مطمئن نیستند و آنقدرها هم ثروتمند نیستند که برایشان امنیت شغلی مهم نباشد. همین دلیل قابل توجیهی برای تماشای فیلم فاخر لیموناد است.

هیلتون گلیزر (2008)

واکنش جامعه هنری به نام هیلتون گلیزر همواره مملوء از احترام و ستایش است. هیلتون گلیزر بانی مهم‌ترین و اولیه‌ترین اجزای طراحی گرافیک انجام شده در قرن بیشتم از قبیل لوگوی “INY”، موهای روانگردان باب دیلان و لوگوی گلوله دی سی کامیکس (1977-2005) است. اگر دنبال لقبی برای وی باشیم قطعا از اعتبار او کاسته‌ایم.
در سال 2009 باراک اوباما مدال ملی را به هیلتون گلیزر اعطا کرد.

منبع: balance every day

مطالب مرتبط:
شعار تبلیغاتی
ایده‌پردازی در تبلیغات
کمپین تبلیغاتی
تبلیغات خارق العاده

مستندهای آهنگ تصویر را در لینک زیر مشاهده کنید:

مستندهای آهنگ تصویر

Your Comment