• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

تفاوت انیمیشن با فیلم زنده


معانی انیمیشن نقاشی متحرک،پویانمایی،مضحک قلمی ،تصویر متحرک،زنده‌کردن،کارتون و جان بخشیدن از جمله معانی حرکت پدیده‌های غیر‌جاندار یا اجسام طبیعی و مصنوعی بی‌جان هستند که به‌صورت احجام و اشکال می‌باشند.
این هنر شامل هنرهای دیگر از جمله:موسیقی،نقاشی،مجسه‌سازی،ادبیات،معماری،سینما و حرکات موزون (رقص) است.

تعریف انیمیشن


انیمیشن یعنی حرکت، یعنی تغییر مکان جسم از نقطه‌ای به نقطه‌ای و یا از حالتی به حالت دیگر که بنا به اراده‌ی کارگردان در هر فریم از آن تغییر یا توهم حرکت از تصاویر بی‌حرکت می‌باشد و با سرعت 25،24 فریم در ثانیه نمایش داده می‌شود.

تفاوت انیمیشن‌ها با فیلم زنده


انیمیشن به کمک تصویر،حرکت و صدا و فرهنگ‌های مختلف بر هر انسانی می‌گذارد و به دلیل امکانات فراوان می‌تواند در عرصه‌ی پهناوری از خیال و رویا آزادی عمل یابد. انیمیشن درست در جایی که امکانات فیلم زنده محدودیت پیدا می‌کند تحقق می‌یابد و هر آن چه ورای واقعیت باشد با آن امکان نمایش می‌یابد. جایی که به راحتی فیلم زنده را به تصویر در می‌آورند نیاز چندانی به انیمیشن نیست(به طور مثال کارتون‌هایی مانند: دختری به نام نل ، دکتر ارنست، بچه‌های کوه آلپ ، خورشید مصر(ایران).
علت جذابیت این انیمیشن‌های رئال فضاهای طراحی شده و نقاشی شده و گاهی فانتزی
شده‌ی آنهاست. اما در واقع بیشتر زمانی از انیمیش‌ها استفاده می‌شود که می‌توان خلاقانه به سمت ایده‌هایی رفت که قابل دسترس نبوده و یا بسیار پر هزینه هستند مانند : زندگی پروانه‌ها سیستم داخلی بدن انسان،سیاره‌های دیگر و جانوران زیرزمینی.
انیماتورها می‌توانند با ازادی از ابزارهای مختلف و پرسوناژهای گوناگون فیلم‌های انیمیشن را در مقابل انفجار، سقوط ف سیل، زلزله، آتشفشان و…..زوال ناپذیر کرده و از مشتی شن و رنگ و اشیا یا تصاویر رایانه‌ای و کاراکترهای زنده کمک بگیرند، آن‌ها را نصف کرده لوله کرده و گره بزنند و به کمک توانایی‌های فنی آن‌طور که می‌خواهند ، آن‌ها را به حرکت دربیاورند.
انیماتورها بازیگران خود را بر اساس آن‌چه در ذهن دارند می‌آفرینند و به بازی می‌گیرند و هم‌چنین برخی مفاهیم طنز ، فکاهی یا سیاسی را که هیچ قالب بیان دیگری را نمی‌پذیرند را در انیمیشن محقق سازند. فیلم انیمیشن بر‌خلاف فیلم زنده از انعطاف بیشتری برای کاربرد خلاقانه در حرکت برخوردار است و همانطور که گفته شد می‌توان با کند و تند کردن حرکات و طنزآمیز کردن آن توانایی‌های جسمانی را جلوه‌ای اغراق آمیز بخشید. این‌ها امکاناتی هستند که فیلمساز فیلم‌های زنده را از آن برخوردار نیست، باید گفت که اغراق و تاخیر سه رکن اصلی در خلاقیت و پیدایش حرکت در فیلم‌های انیمیشن هستند.

منتظر ادامه مطالب ما باشید:
یادداشتهای آهنگ تصویر

درباره پویانمایی

Your Comment