• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

آینده شرکت‌ها در گرو بازاریابی دیجیتال

در سال‌های اخیر بازاریابی دیجیتال نقش پررنگی در تبلیغات محصولات و خدمات پیدا کرده است. این موضوع را حتی بدون مطالعه می‌توان به خوبی در آگهی‌های استخدامی که روزانه منتشر می‌شوند و حتی نحوه استخدام کارجویان درک کرد.
در دهه‌های گذشته کارجویان برای اطلاع از آگهی‌های استخدام اقدام به خرید روزنامه می‌‎کردند اما در سال‌های اخیر با کمی جستجو در موتورهای جستجو نظیر گوگل و دنبال کردن صفحات اینستاگرام اخبار استخدام می‌توان به جدیدترین فرصت‌های شغلی دست یافت.

دیجیتال مارکتینگ امروز

با ظهور بیماری کرونا در روزهای ابتدایی سال 2020 و همه‌گیر شدن آن، کسب و کارها محکوم به تغییر شدند. با توجه به حضور کرونا و اهمیت رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی ،کسب و کارهای سنتی با مراجعه حضوری مشتریان، محکوم به نابودی هستند. همین امر موجب درک اهمیت بیش از پیش بازاریابی دیجیتال شد.

کسب و کارها بیشتر به سمت سفارش و فروش غیرحضوری محصولات و خدمات خود سوق داده شدند. سفارش غیرحضوری مستلزم وجود بستر مناسب برای آن است. در سال‌‎های گذشته بهترین بستر برای سفارش غیرحضوری، تماس تلفنی بود. اما در سال‌های اخیر با افزایش هزینه تماس و رواج استفاده از اینترنت و جستجو در گوگل، بهترین بستر برای سفارش غیرحضوری خدمات، یک وبسایت مناسب است.

با رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن‌ها هم جایگاه ویژه‌ای در میان افراد جامعه پیدا کرد. بنابراین می‌توان گفت طراحی یک اپلیکیشن هم کمک ویژه‌ای به گسترش کسب و کار خواهد کرد.

اما فقط وجود یک وبسایت و اپلیکیشن کمک خاصی به کسب و کار نخواهد کرد. آنچه بیش از طراحی وبسایت و اپلیکیشن از اهمیت برخوردار است، بازاریابی دیجیتال است که شامل مباحثی نظیر تولید محتوا، سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و… می‌باشد.