• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

تبلیغات، بخش نمایان بازاریابی

« بازاریابی کوه یخی است که تبلیغات قسمت نمایان آن است »
بازاریابی از دید بسیاری از افراد همان تبلیغات و معرفی محصولات است اما همانطور که گفتیم تبلیغات فقط قسمت نمایان بازاریابی است که بسیار کمتر از نیمه نهان آن است. باید بدانیم که همین قسمت نمایان می‌تواند تاثیر بسزایی در تمام فرایند بازاریابی بگذارد. به طوری‌که حتی با یک شعار نامناسب تمام هزینه‌هایی که برای بازاریابی و تبلیغات شده است به هدر خواهد رفت.
قبل از اینکه وارد بحث تبلیغات شویم، بد نیست کمی درباره بازاریابی بدانیم.
بازاریابی تعریفهای مختلفی دارد که ساده‌ترین و زیباترین آنها، تعریف فیلیپ کاتلر، پدر علم بازاریابی نوین است:
بازاریابی فرایند ایجاد رابطه سودمند با مشتری از طریق خلق ارزش برای او و دریافت ارزش بجای ارزش تولید شده است.
بازاریابی با درک بازار، نیازهای مشتری و خواسته‌هایش آغاز می‌شود. بعد از درک بازار، مدیران بازاریابی با طراحی یک استراتژی مشتری‌گرا و یک برنامه جامع برای مشتری خلق ارزش می‌کنند و پس از برقراری رابطه سودمند ، از مشتری ارزش متقابل دریافت می‌کنند.

نیاز، خواسته و تقاضای مشتری

اساسی‌ترین اصل بازاریابی نیازهای انسانی است. نیازهای انسان حالت فقدان هستند که قطعا به‌وسیله بازاریابها ایجاد نشدند و بخشی از ساختار اساسی انسان هستند که با توجه به نوع فرهنگ و خصوصیات شخصیتی به خواسته تبدیل می‌شوند. تقاضا هم از خواسته‌هایی که قدرت خرید آنها وجود دارند تشکیل می‌شود.
یک بازاریاب حرفه‌ای نیازهایی که می‌توانند به تقاضا تبدیل شوند را به خوبی شناخته و با طراحی یک استراتژی بازاریابی و ایجاد یک برنامه مناسب جهت ارائه ارزشهای ممتاز، رابطه سودمندی با مشتری برقرار می‌کنند.

انتخاب مشتری برای خدمت‌گزاری

یک مدیر بازاریابی قبل از هرکار باید به دو سوال مهم پاسخ دهد:
خدمتگزار کدام مشتریان هستیم (بازار هدف ما چیست)؟
چطور می‌توانیم به بهترین شکل به این مشتریان خدمت کنیم (طرح ارزش ما چیست)؟

برای پاسخ به سوال اول ابتدا بازار را به گروه‌هایی از مشتریان تقسیم (تقسیم‌بندی بازار) سپس بخش مورد نظر (بازار هدف) را انتخاب می‌کنیم.
مدیران بازاریابی می‌دانند که امکان خدمت به تمام مشتریان وجود ندارد بنابراین دنبال مشتریانی هستند که بتوانند به خوبی به آنها خدمت کنند و رابطه سودمندی با آنها برقرار کنند. حتی برخی به دنبال کاهش تعداد مشتریان و میزان تقاضا هستند و حتی در مواردی ممکن است شرکتها از ضد بازاریابی برای کاهش تعداد مشتریان و تغییر موقت یا دائم تقاضا استفاده کنند.
برای پاسخ به سوال دوم شرکت باید درمورد چگونگی خدمت‌گزاری به مشتریان و اینکه چگونه در بازار خود را از دیگر رقبا متمایز ساخته و جایگاه ویژه‌ای برای خود ایجاد کند تصمیم بگیرد. بعد از پاسخ به این سوال، وارد مرحله جدیدی به نام طرح ارزش خواهیم شد.

انتخاب طرح ارزش

انتخاب درست طرح ارزش باعث متمایز شدن یک برند از دیگر برندها می‌شود. این طرح‌ها که بر مبنای تحقیق تیم تحقیقات بازار انتخاب شدند، به این سوال مشتری پاسخ می‌دهند که «چرا من باید بجای رقیب، محصول شما را خریداری کنم؟»
بعد از طرح ارزش، برای اینکه این ارزش را به گوش مشتریان برسانیم باید از شعار تبلیغاتی و روشهای تبلیغاتی مناسب استفاده کنیم. در واقع می‌توان گفت در این مرحله تبلیغات وارد عمل می‌شود و بخش مهمی از طرح این ارزش، طرح شعار تبلیغاتی است. به گونه‌ای که طرح یک شعار تبلیغاتی نادرست که بر مبنای استراتژی بازاریابی و تبلیغات شکل نگرفته نه تنها به جذب مشتری کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند تا حد زیادی اعتبار یک برند را پایین بیاورد. با توجه به حساسیت مذکور در طرح شعار تبلیغاتی این کار را باید به متخصصان و ایده‌پردازان تبلیغاتی سپرد. بعد از انتخاب طرح ارزش و ارتباط و تبلیغات درست، از مشتری ارزش دریافت خواهیم کرد.

تاریخچه

تعریف

برای مشاهده خدمات و پروژه‌های آهنگ تصویر به لینک‌های زیر مراجعه کنید

پروژه‌های تبلیغاتی

خدمات تبلیغاتی

2 دیدگاه

سبز

با تشکر از مطلب خوبتون. ممنون می شم کمی بیشتر درباره تبلیغات و مخصوصا دیجیتال مارکتینگ مطلب بذارید

    آژانس تبلیغاتی آهنگ تصویر

    ممنونیم از نظرتون ، حتما
    خوشحال میشیم پیج اینستاگرام ما به آدرس ahangetasvir هم بازدید کنید .