• Address Iran, Tehran
  • Email Info@ahangetasvir.com
  • Phone 02188231420-22

شعار تبلیغاتی و لزوم وجود آن

یک بار دیگر به محصولات و برندهای مورد علاقه خود فکر کنید. حال سعی کنید به جمله یا عبارتی که از آنها در ذهنتان دارید فکر کنید. در لحظه‌ای که این عبارت را شنیدید درباره محصول فکر کردید و برعکس (وقتی آن محصول را می‌بینید آن عبارت تقریبا مدام در ذهنتان مرور می‌شود).
این عبارت‌ها و جملات شعارهای تبلیغاتی هستند و اگر آنها را حتی از زمانی دور در کودکی به یاد آورید، به این معناست که انتخاب آن‌ها موفقیت آمیز بوده است.

در چند مقاله پیش رو به چند مورد خواهیم پرداخت:
1- چه شعار تبلیغاتی را چگونه بکار ببریم؟
2- 40 شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی که باید بدانید
3- چگونه شعار تبلیغاتی خاص خود را بسازید؟

آنچه باید درباره شعار تبلیغاتی بدانید:

شعار تبلیغاتی چیست؟


شعار تبلیغاتی یک عبارت به یاد ماندنی است که توسط کمپانی‌های بازاریابی و تبلیغات نوشته می‌شود و نقش مرکز توجه اصلی بر خدمات کمپانی یا برندی که تبلیغ می‌شود را بازی می‌کند.
گیرا و کوتاه است و اغلب در پنج کلمه یا کمتر آنچه محصول یا برند پیشنهاد می‌کند را خلاصه می‌کند. این عبارت‌ها برای جلب توجه مشتریان به یک برند و نگه داشتن آن برند در ذهن آنها برای خریدهای بعدی طراحی شدند.


هدف از طراحی شعار تبلیغاتی چیست؟


در اولین نگاه به نظر می‌رسد یک شعار فقط یک تگ‌لاین یا پیشگویی است که تبلیغات با آن شروع می‌شود. اما این عبارت‌ها کاربردهای بسیار مهمتری دارند. شعارهای تبلیغاتی بخشی از استراتژی بازاریابی هستند. در واقع، هر استراتژی برندینگ درگیر ساخت و استفاده از یک شعار تبلیغاتی می‌شود. گذشته از همه اینها، همانطور که یک برند با شعار شناخته می‌شود، شعارها اغلب با یک برند شناخته می‌شوند.

دلایل لزوم ساخت شعارهای تبلیغاتی:
تفکیک(تمایز): یک شعار تاثیرگذار شما را از رقیبان خود متمایز می‌کند. این برای کسب و کاری که در یک صنعت بسیار رقابتی با تعداد زیادی بازیگر در بازار که محصولات مشابه دارند در حال رقابت است، بسیار مهم است. یک راه برای تمایز کسب و کار، طرح یک شعار خلاقانه است که برند را سریعتر، مهمتر و به یاد ماندنی‌تر معرفی می‌کند.
انتشار اطلاعات: به طور مشخص، اطلاعات درباره کسب و کار. بعضی اوقات مصرف‌کنندگان ممکن است با شنیدن نام یک برند هیچ چیز درباره آن متوجه نشوند. با این حال، لحظه‌ای که شعار را می‌شنوند، کمی درباره برند متوجه می‌شوند. برای مثال نام نوکیا احتمالا فکر کسانی که جغرافی‌گرا هستند را به سمت شهری در فنلاند هدایت می‌کند. اما کسانی که شعار برند نوکیا “connecting people” را شنیدند، متوجه خواهند شد که نوکیا به یک کمپانی ارتباطات و فناوری اطلاعات در فنلاند اشاره می‌کند.
تقویت هویت برند: مردم آنچه دائما به آنها یادآوری می‌شود را خیلی راحت به یاد می‌آورند و به راحتی آنچه یادآوری نمی‌شود را فراموش می‌کنند. شعارهای تبلیغاتی با یادآوری همیشگی حضور و وجود برند، آن را به یاد ماندنی می‌کنند.

همانطور که در مقاله “تبلیغات، بخش نمایان بازاریابی” اشاره کردیم، طرح یک شعار تبلیغاتی نادرست که بر مبنای استراتژی بازاریابی و تبلیغات شکل نگرفته نه تنها به جذب مشتری کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند تا حد زیادی اعتبار یک برند را پایین بیاورد. به همین منظور در مقاله‌های بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

منبع:
Cleverism

جهت مشاهده خدمات ما به لینک زیر مراجعه نمایید:
خدمات تبلیغاتی

2 دیدگاه

محمد حسین

بسیار عالی خسته نباشید

    آژانس تبلیغاتی آهنگ تصویر

    ممنونیم از نظرتون
    خوشحال میشیم پیج اینستاگرام ما به آدرس ahangetasvir هم بازدید کنید .